måndag 1 april 2013

Påskhelgen till ända

I morgon är det dags för vardag och arbete igen. Jag har förberett mig genom att städa lite här hemma, vet ju inte om det finns tid eller ork till veckan ;) sen har jag fixat lite mat att ha med till jobbet med.

Igår tog müslin slut och den är ju så grymt god så jag fick ta göra en sats så jag har både här hemma, men även så jag kan ta med lite till jobbet. Tillsammans med rysk yoghurt och en liiiiten skvätt agavesirap och det blir himmelskt gott.

Men jag behöver ju lunch till i morgon med. Jag har länge funderat på ett recept laxburgare som finns i 56kilo.se's kokbok. Dock hade jag inte allt hemma så jag tog vad jag hade:

300 gr lax
1 ägg
Chilipeppar
Salt och peppar
Citronjuice

Detta körde jag till en färs i matberedaren och stekte i smör ca 2 min på varje sidan på ganska hög värme. Detta blev drygt 8 biffar vilket gott och väl räcker till två luncher ;). Till biffarna rörde jag ihop lite rysk yoghurt med vitlökssalt och citronjuice och ska även ta med mig lite grönt.

Hoppas alla haft en härlig påsk! Nu verkar det ÄNTLIGEN gå åt rätt håll så våren är på väg *lycka*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar