tisdag 19 mars 2013

Inget socker innan sänggående :-P

I natt har jag verkligen sovit som en kratta!!! Vridit och vänt och trott att det är dags att vakna vid ett flertal tillfällen, precis som om jag skulle öppnat fast värre. Dessutom tog det en bra stund att komma till ro när jag väl kom i säng. Ett problem som jag aldrig har numera sedan jag la om min kost. Så vad var annorlunda då? Jo, vi var och firade en kollega som bjöd på smörgåstårta OCH chokladtårta som dumma lilla Sofia givetvis var tvungen att äta av när det bjuds! Usch. Och känslan efter den sista tårtan var inget vidare heller. Visst den var väldigt god, men ack så mäktig och söt och jag kände att jag kunde ju lika gärna klarat mig utan den, så varför gjorde jag inte det? Något jag absolut behöver jobba på, tänka efter innan.

Resultatet av socker på kvällen: en jobbig natt utan ro i kroppen och en outvilad Sofia på morgonen. Kanske en bra erfarenhet? Detta tyder ju ännu mer på att jag borde hålla mig undan socker. Jaja nog tjatat.

Jag önskar alla en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar