lördag 30 mars 2013

Glad påsk

Just nu sitter jag och njuter av solen på altan med en kopp te. Eftermiddagen kommer tillbringas i Stora Höga hos min kära syster med familj. Även våra föräldrar och hennes sambos föräldrar och bror kommer vara där. Det blev knytis och jag valde att göra något som passar mig (självisk?) men som säkert uppskattas av fler. Jag har kokt ägg och ska göra ägghalvor där jag tar ur äggulan, blandar med lite annat och lägger tillbaka.

Sedan hittade ett recept på laxpaj här
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1329 fast utan själva botten och gjorde någon liten ändring.

Receptet:
200 gr kallrökt lax
65 gr babyspenat
150 gr fetaost
Några soltorkade tomater
Detta hackades/strimlades och lades i botten av en pajform.

Äggstanning:
4 ägg
2 dl crème fraîche
1 dl grädde
Peppar
Detta vispade jag ihop och hällde över de övriga ingredienserna i formen och gräddade i 200 grader i ca 20-25 min.
Till detta har jag även förberett en romsås. Jag ser fram emot att få smaka på resultatet sen.

Återigen, en riktigt GLAD PÅSK!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar