torsdag 3 januari 2013

Våfflor

Idag när jag är hemma och vabbar med febrig liten tjej så passade jag på att prova ett recept på lchfvanliga våfflor, oj så goda de blev! Här är receptet:

1 ägg
1 msk fiberhusk
1 msk pofiber
1 dl lätt vispad grädde
1+1 msk smält smör
Salt

Jag vispade ägget och tillsatte fiberhusk och pofiber under vispning och lät detta svälla en liten stund. Under tiden vispade jag grädden och smälte smöret och rörde sedan ner det. Därefter penslade jag våffeljärnet med smält smör och klickade i smeten (den blir ganska tjock men plattar till sig i järnet)

Till dessa åt jag vispad grädde och lite hallon som jag värmt på. Som sagt alldeles underbart goda!

Receptet hittade jag här:
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1087

2 kommentarer:

  1. Okej, det här måste jag erkänna att det ser väldigt gott ut! Hur likt blir det "riktiga" våfflor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte direkt frasiga. Men med lite sotning tyckte jag de blev jättegoda.

      Radera