fredag 12 oktober 2012

Kvällens middag

Jag hittade ett recept som verkade spännande men gjorde om det lite på mitt eget vis ;-) här är receptet:

Baconinlingdad kycklingfilé med blomkålsris:

2 kycklingfiléer
Vitlöksost
1 paket bacon
2 dl grädde
2 dl creme fraice
0,5 tärning kycklingbuljong
Salt, peppar

1 blomkålshuvud
0,5 tärning kycklingbuljong
Smör

Jag snittade filéerna och fyllde med osten. Lindade sedan in dem i bacon och stekte så de fick en fin yta. Under tiden blandade jag övriga ingredienser i en ugnsfast form och lade därefter i kycklingfiléerna och satte in i ugnen för att tillagas färdigt 200 grader i 30 minuter.

Jag rev blomkålshuvudet på grövsta sidan av rivjärnet och stekte i rikligt med smör. Sedan avslutade jag med att blanda ner buljongen och kryddade med salt och peppar.

Riktigt gott och mättande


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar