måndag 8 oktober 2012

God morgon

Så var det dags för jobb igen, fast jag börjar inte förrän nio. Kl 6.30 börjar en liten skruttan röra på sig bredvid och säger "sovit gott!" vi drar oss en liten stund till men sedan går vi upp. Det känns faktiskt inte särskilt jobbigt att gå upp tidigare än nödvändigt trots höstmörkret ute.

Jag är definitivt ingen morgonmänniska, det har jag nog aldrig varit. Att få sova så länge jag kan innan jag måste upp har alltid varit en hög prioritering för mig, särskilt när det fortfarande är mörkt ute. Men de senaste dagarna kan jag faktiskt känna mig utvilad när skruttan inte vill sova mer. Annars har jag satt på tvn och slumrat en stund extra bredvid, men nu sitter jag och tittar med henne istället.

Om det är en effekt av min kostomläggning för snart två veckor sedan vet jag inte, men jag tycker mig kunna se ett samband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar