torsdag 4 oktober 2012

En dryg vecka och sedan sug :-S

Idag hade jag med två kokta ägg till frukost och rester från gårdagens middag till lunch, broccoligratäng med stekt fläskschnitzel, lika gott idag ;-). Jag hade dessutom med keso till mellanmål då jag känt mig väl hungrig på hem vägen när jag hoppat över det. Det kändes lite tråkigt med bara keso, så tips på vad man kan ha till som passar när man äter LCHF mottages gärna.

Har nu på eftermiddagen/kvällen för första gången känt ett riktigt sötsug. Det kan vara vetskapen om att det är kanelbullens dag och att jag varken har några eller borde stoppa i mig om jag ska vara "duktig". Nu har jag dock hittat ett LCHFvänligt recept som lät gott men det får vänta tills i morgon. Fick stillat suget med en ruta 70% choklad istället ;-)

2 kommentarer:

  1. Kesella mättar jättebra! Finns olika smaksatta. Rabarber, citrus, vanilj, hallon. Hallon är godast! Smakar som yoghurt fast mättar otroligt bra!! Den med hallon är väldigt smakrik också. Prova! den e mumma!! Annars tar du naturell och smaksätter med bär :-D

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Naturell med bär brukar jag äta till frukost ibland, men kesella har jag inte provat. Är det utan socker?

    SvaraRadera